Renault renunță la o parte din activele deținute în România

 


Conform unui comunicat publicat pe site-ul Dacia.ro din 08 Noiembrie 2022, grupurile Renault (Franța) și Geely (China) au semnat un acord cadru pentru o asociere în procente de 50% - 50%, pentru înființarea unei noi companii ce va include 17 uzine producătoare de motoare și 5 centre de dezvoltare și testare, cu un număr de aproximativ 19000 de angajați. 

Noua entitate dorește să devină un lider în furnizarea de sisteme de propulsie hibride și în dezvoltarea tehnologiilor fără emisii de carbon sau cu emisii scăzute. 

Conform agenției Reuters, într-un articol publicat în data de 17 Ianuarie 2023, asociația Renault/Geely dorește să mai implice un partener în grupul format la finele anului trecut și anume gigantul petrolier Aramco din Arabia Saudită. 

Renault și Geely sunt dispuși să îi ofere producătorului deținut de statul Saudit un procent de 20% din noua companie, pentru a sprijini tehnologiile ce au ca scop prelungirea producerii și vânzării motoarelor pe benzină și hibride, într-un moment în care majoritatea producătorilor auto se concentrează pe trecerea spre tehnologiile de propulsie pur electrice. De asemenea, din documentul prezentat de Reuters, Aramco va mai contribui și la cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor alternative cu combustibili sintetici și hidrogen. 

Dacă asocierea se va materializa, atât Geely cât și Aramco vor deține împreună 60% din uzinele de motoare și cutii de viteze din România (Renault Mecanique Roumanie), precum și din centrele de cercetare, proiectare și testare de la București și Titu, Renault păstrând o cotă minoritară de 40%. 

Este posibil ca în viitor să asistăm la o serie de asocieri asemănătoare între giganți petrolieri precum Aramco și companii producătoare de autoturisme, în parte pentru ca aceștia dintâi să își diversifice portofoliile dar poate și pentru a prelungi vânzarea în timp a mașinilor noi cu combustibili fosili sau parțial fosili. 

Postări populare

Noul Volkswagen Amarok - disponibil din 2023

Ce mașină nouă îmi pot cumpăra cu 20.000 Euro - Partea 1 - DACIA

Ford Kuga 2023 PHEV sau FHEV. Ce înseamnă și care este varianta mai potrivită?